Si al centre de treball es realitzen tasques relacionades amb el Reglament d'emmagatzematge de productes químics (1), assegureu que es tracta adequadament la gestió dels equips de protecció individual.
La disponibilitat i ús dels equips de protecció individual s'ajustarà al que estableix la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals i normativa de desenvolupament, especialment el Reial Decret 773/1997, de 30 de maig, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives a la utilització pels treballadors d'equips de protecció individual i el que indiqui les fitxes de dades de seguretat (2).
L'empresari ha d'informar els treballadors, prèviament a l'ús dels equips, de:
Les activitats o ocasions en què s'han d'utilitzar,
Els equips de protecció individual que s'han d'utilitzar,
Els riscos contra els quals els protegeixen,
La funció i ús correcte dels del equips de protecció individual,
Les conseqüències d'un incorrecte funcionament o ús dels equips de protecció individual.
S'hauran de proporcionar instruccions als treballadors, preferentment per escrit, sobre la forma correcta d'utilitzar i mantenir els EPI.
El manual d'instruccions o la documentació informativa facilitats pel fabricant estaran a disposició dels treballadors.
La informació a què es refereixen els paràgrafs anteriors haurà de ser comprensible per als treballadors.
L'empresari ha de garantir la formació i organitzarà, si escau, sessions d'entrenament per a la utilització d'equips de protecció individual, especialment quan es requereixi la utilització simultània de diversos equips de protecció individual que per la seva especial complexitat així ho faci necessari.
Disponibilitat i bon estat:
Cada instal·lació d'emmagatzematge tindrà un pla de manteniment / revisions per comprovar la disponibilitat i bon estat dels equips de protecció individual.
El pla ha de comprendre la revisió periòdica dels equips de protecció individual seguint les instruccions dels seus fabricants / subministradors.
Es mantindrà un registre de les revisions realitzades.
Emergències
S'ha de disposar dels equips adequats per a intervenció en emergències.
(1) Reial Decret 656/2017, de 23 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'emmagatzemament de productes químics i les seves instruccions tècniques complementàries MIE APQ 0 a 10.
(2) Fitxes de dades de seguretat.-Document que conté, en relació amb una substància o una mescla perillosa, la informació suficient perquè un usuari pugui prendre les mesures necessàries en relació amb la protecció de la salut humana, la seguretat i el medi ambient.
La disponibilitat i ús dels equips de protecció individual s'ajustarà al que estableix la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals i normativa de desenvolupament, especialment el Reial Decret 773/1997, de 30 de maig, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives a la utilització pels treballadors d'equips de protecció individual i el que indiqui les fitxes de dades de seguretat (2).
L'empresari ha d'informar els treballadors, prèviament a l'ús dels equips, de:
Les activitats o ocasions en què s'han d'utilitzar,
Els equips de protecció individual que s'han d'utilitzar,
Els riscos contra els quals els protegeixen,
La funció i ús correcte dels del equips de protecció individual,
Les conseqüències d'un incorrecte funcionament o ús dels equips de protecció individual.
S'hauran de proporcionar instruccions als treballadors, preferentment per escrit, sobre la forma correcta d'utilitzar i mantenir els EPI.
El manual d'instruccions o la documentació informativa facilitats pel fabricant estaran a disposició dels treballadors.
La informació a què es refereixen els paràgrafs anteriors haurà de ser comprensible per als treballadors.
L'empresari ha de garantir la formació i organitzarà, si escau, sessions d'entrenament per a la utilització d'equips de protecció individual, especialment quan es requereixi la utilització simultània de diversos equips de protecció individual que per la seva especial complexitat així ho faci necessari.
Disponibilitat i bon estat:
Cada instal·lació d'emmagatzematge tindrà un pla de manteniment / revisions per comprovar la disponibilitat i bon estat dels equips de protecció individual.
El pla ha de comprendre la revisió periòdica dels equips de protecció individual seguint les instruccions dels seus fabricants / subministradors.
Es mantindrà un registre de les revisions realitzades.
Emergències
S'ha de disposar dels equips adequats per a intervenció en emergències.
(1) Reial Decret 656/2017, de 23 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'emmagatzemament de productes químics i les seves instruccions tècniques complementàries MIE APQ 0 a 10.
(2) Fitxes de dades de seguretat.-Document que conté, en relació amb una substància o una mescla perillosa, la informació suficient perquè un usuari pugui prendre les mesures necessàries en relació amb la protecció de la salut humana, la seguretat i el medi ambient.