1.- És vostè treballador autònom i té treballadors empleats?
En aquest cas, és vostè empresari a tots els efectes, i li són d'aplicació tots els requisits establerts en la normativa bàsica i de desenvolupament de Prevenció de Riscos Laborals.
2.- És vostè treballador autònom, i no té treballadors contractats, però comparteix centre de treball amb altres entitats o organismes, o és subcontractat per una altra empresa per a realitzar una activitat?
En aquest cas, vostè ha de complir els requisits de coordinació d'activitats empresarials, que estableix l'article 24 de la Llei 31/1995, de Prevenció de Riscos Laborals, així com el RD 171/2004, pel qual es desenvolupa el citat article.
Per a això, haurà d'informar sobre els riscos associats a l'activitat que vostè desenvoluparà, i al mateix temps, ha de rebre informació sobre els riscos derivats de l'activitat de la resta d'empreses concurrents al centre de treball, o de l'empresa que el contracta.
També serà necessari intercanviar la informació relativa a les actuacions a adoptar en situacions d'emergència. En conseqüència, vostè ha de tenir almenys una avaluació de riscos i un document de mesures d’emergència.
3.- És vostè autònom, no té treballadors contractats, ni comparteix centre de treball amb cap altra empresa, ni realitza treballs com subcontracta d'altres empreses?
En aquest cas, la Llei de Prevenció de Riscos Laborals no l'afecta.